Dagen med stort D!

Klockan är halv nio och alarmet har precis ringt. Snart dags att stiga upp och göra sig i ordning. Ska vara hos mäklaren klockan tio för att skriva på kontraktet och få nycklarna till nya lägenheten :D Wohooo...!!! 

Ska passa på att berätta lite kort om gårdagen först bara...

Det var en tuff morgon igår, jag var verkligen ur form! Tror jag tvättade håret tre gånger när jag duschade, för jag kunde inte för mitt liv minnas om jag redan gjort det eller inte :s Gjorde av med bilnycklarna ungefär si sådär tjugo gånger. Hann inte mer än lägga ifrån mig dem så hade jag glömt var de var. Min kropp behöver verkligen den där semestern!



När klockan var strax efter nio kom Rebecka (börjar bli en vana nu. Haha) och jag begav mig ner till bilen för att köra till banken och skriva på lånepapperna. Har världens bästa bankman (kvinna) som har hjälpt mig otroligt mycket under den här tiden. Tack så jättemycket!!

Var hemma igen vid elva och när jag kom upp hade Rebecka redan packat ner en hel massa saker medan jag varit borta. Du är en riktig pärla älskling! <3

När klockan var strax innan ett bytade jag om och sen begav vi oss bort till skolan för att hämta Jennfer. Sen körde vi bort till Harmony för att äta. Det minsta jag kunde göra var ju att bjuda på mat efter allt slit. Rebecka åt från buffén, jag åt kycklingfilé och Jennifer åt köttbullar med potatismos :p Gott var det alltihop :)

Sen var det dags för Rebecka och Jennifer att gå och hämta Evelina på dagis, och jag var (tyvärr) tvungen till att bege mig bort till hotellet. Suck... Som mamma säger "man ska inte klaga, du har ju i alla fall jobb", men just för tillfälligt är jag jäkligt trött på det så jag har rätt att klaga emellanåt :p

Vi hade 29 personer på konferens, så de skulle först ha kaffe och kaka klockan tre och sen tre-rätters middag klockan sex (konferensgäster gör ingenting annat än äter), så det var bara till att börja duka upp alla borden och putsa glasen som var diskade efter deras lunch.
De fick helstekt oxfilé med rödvinssås till varmrätt. Helt perfekt stekt. Såg jättegott ut! Hälften av dem skickade tillbaka sitt kött och ville ha det "väldigt välstekt". Trodde kocken skulle smälla av när han fick in det möra fina köttet igen och var tvungen att skicka ut en massa skosulor istället :s Sen sjöng de väldigt aptitretande sånger om bajs och liknande under hela middagen. Vissa filk har verkligen klass, förstår att de inte släpps ut så ofta :s

När klockan var halv nio stod jag och Camilla i köket och putsade de hundra glasen som använts under middagen- så jäkla tråkigt!! Och det var ju hur varmt som helst ute hela dagen så vi var helt genomsvettiga båda två. Usch! Strax efter nio gick hon hem. Stackaren hade ju varit där sen tio på morgonen.

Jag fortsatte putsa glas, duka upp till frukosten, förbereda fruksotbuffén, tömma konferenslokalerna, fylla på med nya glas och lite annat som måste göras. Stängde och gick hem vid halv tolv. 



Nä nu ska jag ta och masa mig upp ur sängen och ta en välbehövlig dusch så jag vaknar till liv :) Sen ska jag som sagt bort till mäklaren :D 
Efter det blir dagens projekt att (helst) hinna måla alla väggarna och taken i det nya hemmet. Rebecka, Emma och Farfar kommer och hjälper till. Tack allihopa!! 

Ha en bra dag allihopa! :D  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0