Smått och gott från dagen...

Sådär, nu har jag och Rebecka varit riktigt flitiga :) Vi började med att jag diskade frukostdisken och hon packade ner allting i kartongen det skulle vara i :) När köksskåpen var tömda så begav vi oss in i mitt kaotiska sovrum :s 

        
Oj så tomt det blev! 

Hade bestämt mig för att det är lättast att packa kläderna i sopsäckar, det ska ju trots allt bara flyttas ett par hundra meter och sen packas upp igen. Bättre att spara kartongerna till mer ömtåliga saker. 

Så började då klädkaoset... Jag sorterade och Rebecka packade ner. Hon är en hejare på den biten :p 

Evelina tyckte att vi var riktigt tråkiga och ville mycket hellre går ner till lekplatsen som ligger en bit nedanför min lägenhet. Tyvärr hade vi inte tid med det så fick lova att gå dit en annan dag i stället. 

När klockan blev tio i ett begav vi oss bort till skolan för att hämta Jennifer. Hon hade fått med sig ytterligare en lapp hem som Rebecka skulle fylla i. Så nu har hon typ tjugo lappar att läsa igenom där hemma :p haha
                            
Willys har den bästa marsipanen :)   

Efter det begav vi oss bort till Willys för att handla lite :) Rebecka behövde marsipan till sin tårtbeställning och jag handlade benfria kotletter, potatiskroketter och vitlöksbröd (gott!). Tänkte bjuda på lite mat eftersom hon är snäll och ställer upp och hjälper till nu inför och under flyttningen (tack!). Körde hem till Rebecka och gjorde pannkakor till töserna :) Vi passade så klart på att smaka vi också, det är ju så himla gott! :D

Pannkakorna gjordes på Pettsons vis så klart :)

Nu har vi suttit och nördat oss framför datorerna ett par timmar (oups!) :p Rebecka hittade en blogg som var så otroligt korkad. Haha. En blondin som tycker hon är sååååå himla snygg. Står och filmar sig själv i en spegel medan hon försöker berätta om sitt väldigt ointressanta liv (ingen hör vad hon säger för hon låter som ett marsvin som sitter i kläm. haha) Vill ni ha er ett gott skratt så gå in och kolla på hennes sida :p (http://amandavardet.blogg.se) Bered er på kramp magen! :p haha

                          
FarmVille och Restaurant City är helt klart beroendeframkallande! :p


Just det, får ju inte glömma, Rebecka har faktiskt varit lite flitig i eftermiddag. Hon har faktiskt tvättat :) Sprungit upp och ner mellan lägenheten och tvättstugan i källaren. Hon är duktig hon ;)

Av någon anledning blir tvätthögen alltid så jäkla stor, speciellt om man har två barn


Ska nog ta och börja laga mat om en liten stund. Sen ska jag bege mig hemåt och byta om så att jag är redo att köra när Emma kommer in med bussen. Vi ska hämta Fia i Malmö för hennes buss går inte ikväll. Kan ju inte låta den stackaren sitta helt ensam på Centralstationen i natt, det går verkligen inte för sig! :)



Nu ska jag tvinga Rebecka att sluta leta bröstbilder på internet :p Haha... (ni får säkert en förklaring på hennes blogg sen) 







Nu ska det lagas mat! Hej svejs! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0