Dålig stil :s

Har varit jäkligt dålig på att blogga den senaste månaden :s Beror till stor del på att blogg.se blev jäkligt kasst efter att någon nisse bestämde sig för att "förbättra" (försämra) sidan. Som pensionärerna brukar säga- Det var bättre förr! ;)

Har varit iväg och tränat för typ en timme sedan. Härligt! :) Är dock i stort sett det enda vettiga jag har gjort idag :s Emma tvingade upp mig ur sängen strax efter 10 i morse för jag hade lovat att färga hennes hår. Blev färgning, lite skitsnack, frukost och ett avsnitt av CSI Miami :) Vid 12 begav sig Emma hemåt igen, med riktigt snygg hårfärg, för att göra sig klar att åka till jobb.
Jag kröp upp i soffan tillsammans med Bus och Lillebror och kollade på ett par avsnitt av Bones :)

Dagen har varit riktigt, riktigt lat. Jag borde nästan skämmas :s Har spenderat mestadels av tiden framför tvn och datorn. Kollat på CSI Miami och Bones som jag nämnde innan, och varit så pass nördig att jag till och med spelat Uno på Facebook (då är det illa). Lagade mat vid halv fem- tiden och sen tog jag en lång dusch. Kollade på klockan och såg att jag skulle hinna till träningen i Vellinge om jag skyndade mig. Med tanke på dagens (brist på) sysselsättning så verkade det som en utomordentligt bra idé att lägga på ett kol och komma iväg :)

Så...vad har då hänt de senaste veckorna...?
Hmm...det var en utomordentligt bra fråga :p haha.
Jag har varit en god dotter och hjälpt mamma med hästarna när hon jobbade länge :) Passade på att låna med mig Rebeckas lilla troll så att hon fick hälsa på alla djuren. Blev riktigt imponerad av henne! Hon hjälpte till att mocka, köra rullebör (ja det heter så här i skåne), kasta ner halm, fylla på vatten och blanda mat- allt helt frivilligt och med ett leende på läpparna :) Knasiga lilla unge ;) haha.
När all grovgörat var klart begav vi oss ut i hagen för att hälsa på hästarna. Tösabiten ville ju självklart rida när vi hade slitit så hårt med allting i stallet. Eftersom hästarna var ute så blev det mer åka än rida, men hon var lika glad för det och det var ju huvudsaken :)

Förra helgen igen annordnade systrarna Cederslätt halloweenfest hemma hos Alexandra. Det kom trasdockor, Clowner, onda sjuksköterskor, Draculabrudar och diverse andra "monster". Dock inte en enda som var utklädd till samma som någon annan. Mycket imponerande.
Något annat som var väldigt imponerande var dekorationen av hela Alexandras lägenhet. Riktigt grymt gjort!
En lyckad halloweenkväll med trevligt folk :) Jag var dock ganska trött och lite bakfull så jag kastade in handduken när majoriteten av folket begav sig till Kristall strax efter 01.

I fredags var jag för ovanlighetens skull ledig så jag och Rebecka bestämde oss för att gå på bio :) Jag har velat gå och se Fame ända sedan den började visas på bio- men har dock varit väldigt ensam om att vilja det :( Eftersom jag ställt upp och passat töserna så lät Rebecka mig välja film. Ni kan säkert gissa vilken det blev :D Den var riktigt bra! Blev på superbra humör och älskade musiken som var i den :) Ska lätt köpa den sen när den kommer ut på dvd :)

- Nästa helg är det äntligen dags! -


Kommentarer
Postat av: mysan

Nu har jag hittat till din blogg, nice! :)



Jag vill också se Fame!! Ingen som vill gå med mig heller... :( Får ta och gå själv om jag har sånn tur att den ens kommer till vår lilla bio här uppe i skogen. Annars kommer jag hem till dig och ser den sen när du har skaffat den, haha. :P



kram

2009-11-11 @ 15:27:11
URL: http://sittinginarainbow.blogspot.com
Postat av: Emma A

Haha...du är så välkommen så :D

2009-11-11 @ 21:10:58
URL: http://happyworkaholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0