Fredagshyss

I fredags fortsatte jag med mitt städprojekt (som börjar bli smått tjatigt nu) och när klockan var strax efter 16 kom Paul upp med Evelina. Hon hade varit med honom på jobb så därför behövde jag inte hämta henne på dagis. Jag hade ju lovat att passa töserna under kvällen och natten så att Rebecka och Magnus kunde gå på bio :)
Strax innan 17 promenerade vi ner till bilen och körde för att hämta Jennifer i skolan.
Det är löjligt kort avstånd mellan mig och hennes skola så det är egentligen helt onödigt att ta bilen, men vi skulle ju vidare hem till Rebecka sen så lika bra att ta den med en gång i stället för att vandra fram och tillbaka flera gånger.
När vi kom hem till Rebecka började vi med att rensa köksbordet så att vi fick plats allihopa. Vi skulle nämligen göra egna studsbollar :D Töserna var helt överlyckliga! Haha.


Medan vi väntade på att studsbollarna skulle torka så gick töserna in på rummet och lekte, och jag sprang ner till Istanbul och hämtade Pizza. Det var ju trots allt fredag :)


När klockan blev åtta så var det dags för vilddjuren att gå och lägga sig. Jag å andra sidan slängde mig i soffan och väntade med spänning på att Idol skulle börja :P Fanns inte så mycket annat att göra så Idol passade mig perfekt :) I finalpausen kom Magnus upp och hämtade resten av kakan. Han blev så sugen när jag sa att den var supergod (helt klart topp 3!) så han var tvungen att smaka av den själv också :P

Runt 10 på lördag morgon kom Rebecka hem igen för att avlösa mig :P Jag skulle in till malmö och jobba. Folk hade gått och blivit sjuka till höger och vänster så vi var lite ont om folk :s
Jag började med att vara ute i servisen mellan 11.30 och 14.30, och sen bytade jag om för att spendera ett par timmar i köket i stället. Var en evighet sen jag jobbade där sist så jag var lite långsam den första timmen. Men vi hade och göra precis hela dagen så man kom snabbt tillbaka i rätt rytm :) Klockan 22 bytade jag om och stämplade ut. Äntligen! :)
Satte mig på bussen och skickade iväg ett sms till André för att höra hur långt de hade kommit i partajandet ;P Hehe. Tobbe hade födelsedagsfest och jag hade lovat att kommaupp om en stund och säga grattis :)
Kom upp där strax efter 23 och det var gott om folk i den lilla lägenheten. Eller ja, det var 10 pers men med tanke på att hans storarum är ungefär lika stort som mitt kök så var det ganska trångt :s Men det var trevligt ändå :) Var längesen jag träffade både André och Tobbe så det var kul att snacka lite skit. Tobbe hade nog druckit en och annan öl så han var väldigt kramgo ;) Haha. Vid 00.30 skulle de bege sig ner till Uppenbar och festa vidare. Jag kände dock inte att jag var i skick för det efter att ha spenderat hela dagen i ett svettigt kök :s, så jag sa hej då och begav mig hem till min sköna säng :D Zzz... (tryck på bilden)

Igår hade jag en otroligt lat dag. Så jäkla skönt! :P Vaknade inte förrän vid 10.30. Orkade dock inte stiga upp så jag sträckte mig efter datorn och startade en film i stället :) Det blev Eight below. Med snyggingen från The fast and the furious filmerna ;) Den var helt okej, med otroligt fina hundar i :)
När klockan var runt 13.30 fick jag ett sms från Rebecka som undrade vad jag hittade på. Hon blev väldigt avundsjuk när jag sa att jag fortfarande inte hade masat mig ur sängen :P Vi bestämde att vi skulle ses utanför mig lite senare.
Gick en sväng till lekplatsen så att töserna kunde roa sig lite, och sen promenerade vi bort till Netto för att handla. Blev tacos till oss "vuxna" och korv med bröd till töserna (de hade tydligen tjatat om det innan). När vi väl kom hem igen så var vi alla väldigt hungriga. Satte igång med maten direkt. Såååå gott det var när det väl var klart! :)
Sjutsade allihopa hem vid 19-tiden. Rebecka skulle se på Top Model och töserna skulle gå och lägga sig.
Jag begav mig hem till min sköna soffa igen :P Hehe.




Oh, förresten! Jag har bokat biljetter till biopremiären av New Moon :D Wohooo!! Längtar såååå till fredag!!
Det var inte denna kakan. Men den var minst lika god som denna ser ut att vara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0