Helgens hyss

Har varit dålig på att blogga i helgen :s Men har i alla fall en bra ursäkt :) Jag har nämligen varit på "träningsläger" i Immeln :) Eller läger med träningen kanske man ska säga :P Tillsammans med Emma.

Körde dit vid halv fem i fredags kväll och var framme strax innan sju. Bråkade lite med GPS:en i början så vi hamnade lite vilse ett tag :s men sen kom vi på rätt väg igen :)
Väl framme valde vi rum och inväntade de andra som också var på väg. När klockan närmade sig åtta var de flesta på plats och vi startade brasan för att ha den traditionella korvgrillningen. Korv, cider och öl. Mums! :P
Jag har som sagt jobbat som en galning på sistone så jag och Emma var faktiskt först att krypa till sängs. Smått pinsamt, men Sååå skönt!! Zzz...
Klockan ringde kvart över åtta på lördag morgon och så var det dags att stiga upp och bege sig ut på en rask morgonpromenad i skogen :) Vi höll ett bra tempo och ca en timme senare var vi tillbaka vid huset. Från att ha känt sig halvt död när klockan ringde var man nu pigg och glad efter den friska luften :) Hoppade in i duschen och sen var det dags för frukost. Guuud vad gott det var! :D
Efter frukosten skulle vi som är ledare eller sitter med i styrelsen ha möte, så resten av folket hade fria aktiviteter. Jag fick skriva protokoll eftersom jag var den enda som behärskade en dator fortare än snigelfart :P haha Satt i möte i drygt två timmar. Suck.
Sen var det dags att äta lunch. Det var pastasallad som stod på menyn och de andar hade redan förberett allting så det vara bara för oss att sätta oss till bords. Sicken lyx! :)
När vi ätit vandrade vi bort till en gräsplan ca tio minuter bort, för att spela kubb. Vi delades upp i fyra lag och sen skulle vinnarna möta varandra. Fast vårt lag och dem vi mötte lyckades inte träffa en enda "pinne" så de andra hann spela klart både tre och fyra omgångar innan vi var klara. haha.
Sen började det regna och efter ca tjugo minuter begav vi oss hem till huset igen. Smått blöta men fortfarande på gott humör :)
Eftersom vi redan var blöta tyckte jag, Eva och Mikos att vi lika gärna kunde köra igenom gympapasset också, för att träna lite extra nu innan måndag. Om man blir blöt av svett eller av regn, det kunde ju kvitta. Så vi begav oss ut i regnet och körde ett 45 min långt pulspass. Jobbigt!! Men väldigt roligt :)
När vi var klara tog vi av oss skorna och sprang ner till sjön och tog ett snabbt dopp (det var skitkallt!!) med alla kläderna på :P Sen skyndade vi oss in för att ta vars en varm dusch :)
Blev sjukt trött efteråt och gick faktiskt och la mig en timme innan middagen. Skönt! Zzz...
Klockan sju var det kräfskiva som gällde :) Jag och Emma hade dock missat att packa ner partystrassen så vi var smått under dressed. Oups! :s Smet dock iväg i halvlek och fixade till oss :p haha
Emma mådde inte så bra så hon begav sig ut på en kvällspromenad för att få lite frisk luft. Vi andra satt kvar och åt och drack och sjöng snapsvisor för glatta livet. Haha... En riktigt trevlig kväll :)
Söndagen startade med ännu en rask morgonpromenad i skogen. Skönt! Efter det var det dags för frukost. Mums! Och sen städade vi våra rum och packade ihop alla våra saker.
Jag passade på att få massage av Christian :) Han är utbildad massör och jag hade riktigt ont i rygg och axlar :( Kan verkligen inte påstå att det var skönt :s men det var verkligen välbehövligt!
De andra gjorde sig i ordning för att paddla bort till ev av småöarna en bit bort. Paddling är dock inte min grej så jag och Emma satte oss i bilen och begav oss hemåt i stället :)
Somnade som en sten på soffan när jag kom hem. Vaknade inte förrän Tina kom och lämnade nycklarna. Fick höra lite skvaller och sen begav jag mig bort till Huses och köpte med mig mat hem till min söta lilla mamma :) Satt och pratade, åt och tittade på tv :) mysigt!
Snipp snapp snut, så var helgens äventyr slut :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0