18 maj

Oj oj oj vad jag inte har haft tid eller ork att skriva här inne i helgen, har haft en massa annat hyss för mig :P haha.

I fredags vad det långdag på jobb som gällde, eller ja lite grann i alla fall. Skulle slutat kl åtta men det var ganska lugnt så gick och bytade om vid halv. Beställde en Somersby päroncider av Damir (mums) och sen gjorde jag Tias, Rebecka och Magnus sällskap :) De hade kommit till jobb en stund innan för vi skulle till Entré och bowla kl nio. Skoj, skoj! :)

När alla druckit upp så betalade vi och började vår vandring bort till Värnhem. Har ju (äntligen) fått mitt staff card så vi hade 20% rabatt på bowlingen :D Väl på plats blev det mer dricka (hihi) och även lite nachos och pommes som tilltugg (smaskens). Vi var ganska jämnbra (eller dåliga, beror på hur man ser det) så det var riktigt roligt att bowla! :D

   

           

                  

I lördags var det slappedag som gällde. Både jag och Tias var trötta som bara den så det blev en ordentlig sovmorgon och sen körde vi och handlade. Blev fiskpinnar och potatismos till middag (gott) som vi lagade hemma hos hans föräldarar. Sen dammsugade och tvättade jag golvet så att det skulle vara städat till Gittan och Lasse kom hem på söndagen. Tias roade sig med att tvätta :) På kvällen var det soffan och tvn som gällde- så skönt!

Sen i söndags var det dags att jobba lite igen, och på kvällen grillade vi hos Gittan och Lasse :) Det var Gittans födelsedag så det blev lite presenter och en och annan blomma till födelsdegasgrisen :)

Idag var det tidig morgon som gällde. Riktigt, riktigt tidig (usch). Klockan ringde 05.45. Masade mig upp ur sängen och in i duschen för att vakna till liv. Hämtade upp Emma 06.30 och sen begav vi oss till Vellinge för att anordna årets Busrus :) Första året som Vellinges Barn- och fritidsprogram skulle hjälpa till så det var lite kaos i början innan vi fått alla på rätt stationer, men sen gick det bra. Massor med glada små barn som sprang för glatta livet :) haha.

                                 

Sen körde jag in på jobb för det var ölutbildning av Carlsberg. Kan konstatera att jag verkligen inte tycker om öl :/

Nu är det soffan som gäller, sen en dusch och efter det sängen. Imorgon ska jag hämta ner min resväska och börja göra en packningslista inför Prag :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0