Ikea och biobesök :)

Igår var det dags att åka till Ikea och köpa garderobsstomme till lilla garderoben i sovrummet. De som fanns i där från början var snett och vingt på alla möjliga håll så det var väldigt svårt att få hyllplanen att ligga kvar :s
Hyrde släp (garderoberna är ju för långa för att få in i bilen) och begav oss in till Malmö med Anna och Jonny som också skulle Ikea-shoppa :)
Var där inne kl tio när de öppnar, vilket gjorde att det gick snabbt att ta sig fram och (folk är inte så morgonpigga på sängar tydligen) det var lätt att plocka på sig vad man skulle ha från hyllorna.

På vägen hem hämtade vi upp Lisa så att hon och jag (äntligen) kunde få umgås och snacka lite skit :P
Vi lämnade av våra inköp i lägenheten och sen åkte vi bort till Gittan och Lasse och åt lite rester från lördagens grillning :)
Tias vandrade bort till Anna och Jonny för att hjälpa dem sätta upp gipsskivor, och jag och Lisa slog oss ner i soffan och smackade massa strunt medan tvätten och disken gjorde sitt jobb :)

På kvällen blev det först middag på Jensens Bøfhus (mums!) och sen blev det bio där vi såg Hunger Games :)
Bra film enligt mig, men ingen sådan som man ser om och om igen. Tjejen som satt sidan om mig bölade och höll för ögonen igen i stort sett hela filmen. Förstår inte riktigt varför för inte ens jag med alla mina hormoner tyckte att detta var en snyftfilm :s Vid ett tillfälle hoppade hon även så högt i stolen att jag trodde hon skulle sätta sig i mitt knä. Tror hon ska se filmer hemma i soffan hädanefter...

Jag hade kollat lite knasigt på tiden när jag bokade biljetterna. Trodde att filmen skulle vara drygt 1,5 timme, men det visade sig att den var ca 2,5 timme. Detta gjorde att vi var hemma strax efter tolv i natt och sen innan man kommer i säng och somnar är ju klockan minst halv ett. Kan säga att jag tyckte i n t e det var dags att stiga upp när klockan ringde i morse :(

Men men, nu blir det jobb och sen får vi se vad som händer ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0