Vilken natt!

När bm som haft dagpasset igår skulle gå av sitt skift så sa hon till mig att jag skulle slippa få en ny droppnål på kvällen, utan att vi skulle vänta med den till imorgon bitti (läs idag) så att mina ådror fick chans att återhämta sig lite. Jag har ju fortfarande inte mått dåligt så hon trodde jag skulle klara mig bra utan den en natt. Härliga nyheter! :)

Sen kom nattpersonalen...
En liten skräckinjagande typ som gick ronden en hel timme senare än de brukar, alltså vid elva-tiden. Hon envisades med att kolla mitt blotryck igen vid den tiden, fastän den förra bm gjort det både kl åtta och halv tio. Sen skulle hon även kolla bebisens kurva, vilket också redan hade gjorts- en hel timme kl nio (och då såg den lika fin ut som den gjort hela tiden). Hon var även helt emot att jag blivit lovad att slippa droppnålen. För tänk om jag nu blev akut dålig i natt och så hade jag ingen sådan och så var jag svårstucken och ja allt som kunde hända när jag inte hade den :s
Visst det är ju bra att de är noggranna, men efter hon hade varit här inne var man ju helt uppskruvad och nervös för att man skulle bli akut dålig :s Snacka om att kunna skrämma upp en i onödan :/

Kort sagt så var det inte världens lättaste att somna efter det besöket...
Hade dessutom sjuk hemlängtan igår! Hade kunnat ge nästan vad som helst för att få vara hemma hos Tias istället för här :(

Vid två-tiden (precis när jag äntligen lyckats somna) kom de in med en akutpatient på "mitt" rum. Och då skulle det ju så klart göras tester ch kopplas upp till ctg:n för att se att hennes bebis var okej. Ctg:n är ingen tyst maskin! Speciellt inte när de inte hittar rätt ställe att lyssna på, då piper den och sprakar som bara den. Helt omöjligt att sova till de ljuden :(
Vid sex-tiden i morse var tjejen färdigkollad och fick flytta ut igen. Så nu har jag rummet för mig själv igen. Lyx :)

Men som sagt, ingen trevlig nattsömn här i natt inte. Vaknade dessutom upp med världens nackspärr efter den lilla sömn jag lyckats få :( Så idag är jag mest trött och kinkig :(
Ska försöka vila lite nu så jag inte blir allt för otrevlig mot folk ;)
 

Hoppas att jag eventuellt kan få komma hem lite till helgen (håller alla tummar och tår!!) om inget oväntat händer. Hade varit så himla skönt!!! Även om man kanske får komma tillbaka igen sen så bara att få komma härifrån lite grann hade varit guld värt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0