Lördag och söndag...

Hann inte med att göra något inlägg igår kväll, det fanns helt enkelt varken tid eller energi till det :(

Det var som vanligt full målarverkstad i den nya lägenheten. Både Rebecka och Emma var på plats för att hjälpa till (och Evelina så klart). Tack så jättemycket för hjälpen! 

Vid tio-tiden kom Christoffer upp och kollade hur det såg ut :) Sen begav han sig iväg för att hämta upp André (som vid halv elva uppenbarligen fortfarande var full sen gårdagen. Oups!) och efter det begav de sig iväg till den gamla lägenheten för att fylla Christoffers jobbbebil med alla stora och tunga saker. Tack!
Vid halv ett gav de sig iväg för de skulle ta bussen till Patrik kvart över ett. De kommer och lämnar alla sakerna sen i eftermiddag när jag är på jobb. Riktiga pärlor! :)

Samtidigt begav jag mig iväg för att hämta mat till hästarna. Hade lovat mamma att hjälpa henne med det. När allting var hämtat körde jag bort till Mc Donalds och köpte mat till alla arbetarna. Hade utlovat det dagen innan :) Sen satt vi på golvet i storarummet och åt. Det var riktigt gott med mat efter allt slit! :D




Och så över till dagens hyss.... 

Jag hörde någon säga att söndag är veckans vilodag....jag håller Inte med! 
Sov hos Rebecka i natt eftersom jag hade allmänt kaos i mitt/mina hem :s Vaknade kvart över åtta och låg kvar och fortsatte blunda. Rebecka sov fortfarande. 


Efter en liten stund kom Evelina ut och ville ha frukost- fast först kom hon upp i sängen och mös lite med sin trötta mamma ;) Så söta båda två :)

     

När klockan var nio begav jag mig bort till Statoil för att hyra en bil (suck) medan Rebecka och Evelina åt frukost. Den jag ville ha var så klart inte ledig så det fick bli en med stort bagage istället, en jättefin Volvo V50 :D Jag vill behålla den!!!  :p

  

Hämtade upp Rebecka och Evelina och sen begav vi oss bort till gamla lägenheten och packade hela bilen full med grejer. Christoffer och André är snälla och tar alla tunga saker sen i eftermiddag när de kommer hem. tack så jättemycket!! Alla som har ställt upp under den här flytten är verkligen guld värda!! <3

Katterna är väldigt förvirrade över att alla sakerna är borta i lägenheten :s Men var helt överlyckliga över att få vara i sovrummet när jag höll på att tömma där. Knasiga små hårbollar det där :p Haha. 


Nu måste jag slänga mig i duschen för jag måste bege mig till jobb om en halvtimme :s Ingen rast och ingen ro! 

I morgon ska jag på något mirakulöst vis lyckas tömma det sista i den gamla lägenheten, köra till tippen med allt skräp, flytta katterna till den nya lägenheten, städa den gamla och lämna nycklarna till hyresvärden. Själv. Innan klockan halv tre. Ångest!!!! :s





Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jäkla buse ;)

2009-08-30 @ 21:52:39
URL: http://crazybaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0