Rapport från gårdagen...

Ja nu när man varit så korkad och skaffat sig en blogg så får man ju se till att hålla den uppdaterad...i alla fall i början ;p

Igår var jag väldigt flitig och började packa ner allt porslin och glas och annat som fanns i köksskåpen. Ska ju trots att flytta till helgen och det enda jag har packat än så länge är en kartong med filmer :s *panik* Så att flyttpacka kommer med andra ord vara veckans sysselsättning... Tack Rebecka för att du lovat att ställa upp och hjälpa till :) (skriver det här så hon inte kan backa ur sen. hehe)


Vid halv två tiden åkte jag ut till föräldrarna för att hämta en sladd till min dator (Bus har ju ätit upp den jag hade. suck...) Tack pappa för att jag fick din gamla! :)
Det var strålande solsken och riktigt härligt att vara ute på landet :) Blev smått avundsjuk när de pratade om att de skulle grilla nere vid mossarna sen på kvällen. Hade faktiskt väldigt mycket hellre gjort det än att åka och jobba. Men men, man ska inte klaga, jag var ju i alla fall på väg till det roliga jobbet :D 

Det är ju helgen innan löning, plus att folk bränt sina sista slantar på malmöfestivalen, så det var totalt stendött på jobb :( 
Man slutar dock inte förvånas över vilka dumma bortförklaringar folk har till att försöka smuggla ut alkohol från stället (att de ens orkar). 
Kom en engelsktalande tjej till baren och ville köpa 5 stycken Corona. Killen i baren förklarade då att hon var tvungen att dricka dem hos oss och inte fick ta dem med sig. Då ändrade hon sig och skulle bara ha 3 stycken i stället. Till sig och sina tre väninnor inne i loungen. När killen i baren tog betalt sa han än en gång till henne att "kom nu ihåg att du absolut inte får lov att ta dem med dig ut härifrån. Du måste dricka dem här. Det är svensk lag som bestämmer det" (på engelska då förstås). Hon nickade och svarade att det var helt okej. 
När jag sen gick in i loungen hade hon dock inga öl synliga längre. Mycket konstigt med tanke på att hon precis köpt 3 stycken.
Jag gick och sa till vakten som satt en bit ifrån och precis då gick hon ut ur restaurangen. Vi följde efter henne ut till tågperrongen där vi även hittade resten av hennes vänner. Vakten stoppade dem och bad henne öppna sin väska. Då blev det ett jäkla liv från hennes vänner (svensktalande) som började tjafsa om att hon inte var från sverige och att hon inte vetat om att man inte fick ta det med sig bla bla bla.... Skitsnack!!! Jag förklarade för dem att hon hade blivit informerad om precis vad som gällde och att det bara var ren lögn att hon inte visste. 
Därefter tog jag ölen och gick tillsammans med vakten in till baren igen och hällde ut den.

Efter ett par minuter kom tjejerna in igen och sa att de ville ha ölen att dricka här... "Tyvärr" sa killen i baren, men eftersom ni bröt mot reglerna genom att ta dem med er fastän jag förklarat att ni inte fick så får ni inte det. Då kom hela diskutionen upp igen om att hon inte förstått vad vi menat och bla bla bla... 

En liten fråga bara... Om man inte vet om att man inte får lov att ta alkoholen med sig, varför i hellskotta gör man sig då besväret att smuggla ner dem i väskan och sen smyga ut genom dörren??? Hmm.... 
Som sagt, skitsnack!! Ta ert pick och pack och gå! :p


Men förutom denna lilla diskutionen så var det en vääääldigt lugn kväll så vi tog sista beställningen kl 23.30 och sen städade vi och stängde ner :)




Kl 24 kom Emma med en väska fylld med kläder, smink och skor :p Hon hade nämligen "tvingat" mig att följa med henne ut efter jobb. Jag hade dock inga kläder att gå ut i så hon hade slängt ner allt hon kom över i en väska och sen sprungit till bussen för att vara i malmö lagom tills vi stängde :) Knasiga lilla tös :p
Så vi begav oss ner i källaren och provade kläder för glatta livet! Det är dock helt hopplöst att försöka hitta någonting bra när man inte är mentalt förberedd. Tjejer och festkläder är verkligen inte lätt kombination... :s haha.


Till slut lyckades vi dock och sen begav vi oss bort till Breeze där vi skulle träffa Fredrik och hans polare :) Vi snackade, dansade och hade allmänt trevligt hela natten lång :D Jag passade på att träffa Kocken också när vi ändå var i närheten av samma ställe båda två :) Trevligt trevligt. Om man bortser från ett litet slagsmål på dansgolvet (pojkar alltså. suck) så var det en väldigt lyckad kväll! :D När klockan var runt 04.30 begav vi oss bort mot bilen (jag var nykter). Det var en mindre skön promenad eftersom jag hade skoskav från mina nya skor *aj* (tack Emma för det fina skalmanplåstret).

Körde och lämnade Fredriks polare någonstans i malmö och sen bar det av hemåt till Trelleborg Stannade på Shell för att köpa korv, men de var slut (mycket dåligt Tobbe) så det fick bli bullar i stället. Hittade två berusade typer vid kaffeavdelningen (Paul och Johan) så vi gav dem sjuts hem till Paul där deras "fruar" väntade på dem :p hehe.
Lämnade Emma och Fredrik hemma hos Fredrik och sen vara det raka spåret hem. Stupade i säng med en gång och somnade innan jag hann landa med huvudet på kudden. Zzz...


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Attans också! Jag som hade tänkte låtsas som jag hade glömt det... typiskt. Nu MÅSTE jag ju hjälpa dig ;P

Säg bara till när så kommer jag :D

Ha det så kul på jobb idag! Puss

2009-08-24 @ 10:28:05
URL: http://crazybaker.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det låter som du har händelserika jobb! Men två jobb, det hade jag aldrig klarat, du är duktig du! :D

2009-08-24 @ 17:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0