Officiellt inflyttad!

Gårdagen var minst sagt hektiskt! Klockan halv nio blev jag väckt av ett trevligt telefonsamtal :) Eller ja, att bli väckt var väl inte speciellt trevligt :s Men välbehövligt. Klockan nio skulle jag nämligen hämta upp Steffi för hon hade lovat att hjälpa mig med det sista i den gamla lägenheten. Tack! :)
Masade mig ur sängen vid kvart i och drog på mig första bästa klädesplagg (man har inte så mycket att välja mellan när allting ligger huller om buller i säckar. Haha).
Begav mig ner till min fina hyrbil och sen bort och hämta Steffi. Fick stå och vänta en stund innan hon kom ut. Hon var ju mitt uppe i sitt "farmande" :p Haha.
Körde bort till Statoil för att byta till en skåpbil i stället. Vi skulle ju slänga en massa skräp på tippen se det behövdes gott om plats i bagaget.
Flyttade de sista sakerna bort till nya hemmet. Svettades som bara den och hade kramp i ben och armar. Varför valde man inte en lägenhet med hiss?!? :s
Till slut hade vi i alla fall fått upp allting. Stack bort till Maxi för att köpa sopsäckar. De hade hamnat i någon av alla miljoner lådor och jag orkade helt enkelt inte ställa mig och rota igenom allt. Steffi passade på att köpa nya blommor (My hade tydligen mördat de hon hade innan. Haha) och så lite kattsand och mat till Lucas :)
Innan vi körde tillbaka tog vi vars en korv hos Pölsemannen. Kände att vi behövde lite extra energi för att orka med. Var ju tvungen att lämna ifrån mig nycklarna innan klockan fyra :s
Allt skräp slängdes in i bilen, Steffi dammsugade, jag skurade köket och tvättade golvet. Bus var överallt medan Lillebror tyckte det var säkrare att ligga i buren- så att han säkert skulle komma med :p Haha.
Lämnade ifrån mig nycklarna till surkärringen strax innan fyra, så nu är jag officiellt utflyttad från den gamle och inflyttad i den nya :D Wohooo...!! Det innebär också att jag har en miljon kartonger att packa upp :s Skit också! :( haha
Sen bar det av till jobb. Hade ju (dumt nog) lovat Jennie att jobba för henne så att hon kunde gå och se derbyt mellan MFF och HIF. JAG VILLE OCKSÅ VARA DÄR!!!
Stod på uteserveringen och tittade när Helsingborgarna intog malmö : ) Fy för vad många de var!! :s Fullt polispådrag med piképatruller och hästar och hela köret när de lotsades bort till Stadion till fots.
Hade min station inne i loungen så jag kunde stå och titta på i stort sett hela matchen :D Tyckte faktiskt att Malmö gjorde en helt okej match. Lite tråkigt att det inte blev några mål men en riktigt snygg räddning av Malmös målakt! :)
Vid halv tio började poliserna bunkra upp sig utanför jobb igen. Helsingborgarnas extrainsatta tåg gick tio över tio så de var på väg tillbaka nu. Måste ha varit många som blivit gripna för ca en tredjedel av alla de som varit på väg till stadion innan på kvällen fanns inte med i klungan som kom tillbaka.
Två "häftiga" grabbar på vår uteservering vågade sig på att skrika "Helsingborgssvin" när de gick förbi (suck) så det blev lite tumult ett tag :s Men poliserna var kvicka med att ingripa så det var snabbt över igen. Skönt.
Strax innan elva begav jag mig hemåt. Emma hade varit gullig nog att gå upp till mig och hålla katterna sällskap. Var lite orolig för hur de skulle hantera flytten. Det hade dock gått bra :) De låg och mös med Emma i soffan när jag kom hem :) Haha. Vi gick och la oss lite efter tolv. Somnade nästan direkt :)
Vaknade strax efter nio i morse. Sovit hur gott som helst! :) Hade inte ens vaknat när Emma steg upp och begav sig iväg. Hoppas ditt möte gick bra gumman :)
Har ägnat morgonen och förmiddagen med att tvätta. Suck! Kan efter två maskiner konstatera att stenåldersmaskinen är grymt mycket bättre och snabbare än den moderna varianten. Konstigt.
Ska ta tag i lite kartonger nu medan jag väntar på att nästa omgång tvätt ska bli klar. Sen är det tråkjobb som gäller klockan två. Usch! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0