1 maj

God morgon allihopa :)
Är uppe okristligt tidigt för att vara en lördag. Klockan ringde 08.00 *usch* Låg kvar och mös en stund med Tias, ville verkligen inte stiga upp! Sen hoppade jag in i duschen och då vaknade jag till lite grann i alla fall.
Har just satt i ny färg i håret så sitter och väntar på att det ska bli klart. Hade en väldigt osnygg utväxt och så kan man ju inte se ut när det är 50-årsmiddag ikväll :s

Gårdagen blev lika tråkig som jag förväntat mig. Fanns ju knappt en människa på jobb så vi stod mest och snackade skit :) Och städade. Och städade. Och städade lite till. Sen orkade vi inte mer så vi stängde ner stället vid 22.30 och sen gick vi hem. Så skönt att slippa vara där till 01 när man ska upp tidigt morgonen efter :)

Oh, förresten, det hände faktiskt en "spännande" sak där. Fast ganska otrevlig. En av våra svenska s.k. kändisar var hos oss igår. Nämner inget namn men vi kan väl kalla honom för en riktig Svensson ;) Han är alltid väldigt trevlig när han kommer, men efter ett par öl så blir han mer och mer krävande och ganska otrevlig till sist. Uppenbara problem med att hantera det där med drickandet :s
I alla fall, igår när han skulle gå därifrån så gick han bort till den enda dörren i lokalen som var låst (den används endast som nödutgång), drog i handtaget, konstaterade att den var låst och sen drog han i nödhandtaget istället och så vips var dörren öppen. Larmet gick och jag sa vänligt till honom att "ursäkta mig men du får inte lov att gå ut genom den dörren. Var snäll och använd någon av våra tre vanliga utgångar istället". Då blev han skitsur för han hävdade att "han" (visste inte vem det var först) hade sagt till honom att han skulle gå ut det hållet. Då svarade jag honom att nej det fanns ingen som sagt åt honom att gå ut detta hållet eftersom den här dörren endast får lov att användas i nödsituationer. Men han envisades ju med att den här "han" hade sagt till honom att han skulle gå ut just det hållet. Efter lite mer diskuterande kom det fram att "han" var taxichauffören han hade ringt för att hämta honom. Jag frågade honom om taxichauffören hade sagt att han skulle leta upp den enda låsta dörren, dra i nödhantaget, sätta igång larmet och sen gå ut ett håll som är förbjudet att använda (och som dessutom inte leder någonvart sålänge brandlarmet inte går). Han svarade att ja det hade han faktiskt. suck.
Började bli smått irriterad på honom vid det här laget. Varför inte bara gå ut genom de vanliga utgångarna istället för att börja tjafsa?? Men visste ni det, att om man är känd så gäller inte de vanliga reglerna? Det var i alla fall vad han tyckte. Dubbelt suck.
Bad honom än en gång att använda någon av våra andra utgångar och då blev han riktigt förbannad. SLog med sin väska (en sån där dramaten variant med hjul) mot mina ben och gjorde utfall mot mig samtidigt som han spottade och fräste om att han minsann inte tänkte flytta sig för han skulle gå ut det hållet. Förklarade lugnt för honom att antingen gick han självmant eller så tvingades vi ringa efter någon som kom och flyttade honom åt oss (polisen). Fick till svar att "ja gör det, ring polisen. Gör det! Jag tänker inte gå ut någon annanstans så ring polisen så de får hämta mig!" *suck*
Damir (och resten av folket i lokalen) hörde hur han skrek och gormade så han kom dit för att kolla vad som hände. Man vet ju aldrig vad folk tar sig till med lite sprit i kroppen :s
Efter typ 20 minuter fick vi äntligen honom att gå därifrån- genom den vanliga dörren. Men seriöst, ska man verkligen behöva stå med telefonen i handen och vara på väg att ringa efter polisen för att folk ska fatta att de beter sig som idioter?! Det är ju fan pinsamt! Klarar man inte av att handskas med alkohol så ska man ge fan i det helt och hållet. Pinsamt, riktigt pinsamt... Och en offentlig person också. En som man tittade mycket på på tv när man yngre :s  

Fick i alla fall sluta 1,5 timme tidigare så jag var ändå glad när kvällen var slut :) Körde in om och hämtade upp Tias hos Jonny och Anna på vägen hem. De hade spelat wii och kollat på film. Lugn och skön Valborg :) Var väl egentligen lite andra planer men vissa verkar ha fått lite problem med hur man behandlar sina vänner :s I alla fall enligt min åsik. Men det rör ju egentligen inte mig personligen så jag går inte in mer på det. Det blev ju en trevlig kväll i alla fall :)

Nu ska jag gå och skölja ur färgen ur mitt hår och sen ska jag gå in och mysa lite med min man innan jag beger mig till jobb :)

Hoppas ni får en trevlig lördag allihopa :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0