10 maj

Vaknade tidigt idag också. Verkar som jag ställt om min inbyggda väckarklocka helt och hållet på sistone. Men men, ska ju vara ledig i stort sett hela veckan så antar att det kan vara bra att komma ur sängen om mornarna då så man får någonting vettigt gjort. Tömma bilen och städa köket står på min to do list :) Tias hade städat resten av lägenheten i går när jag kom hem :D Kan inte säga annat än att han är en riktigt 10:poängare! Jag har dock vissa kontrollbehov som jag behöver jobba på :s Inte lätt att släppa taget om hur saker och ting ska vara när man har vant sig vid att ha det på ett speciellt sätt. Det är en härlig känsla att vara två, men inte alltid lätt... Men som sagt, jag jobbar på det. Kontrollfreaket ska kontrolleras :P haha.

Eftersom jag ändå var uppe i så god tid gjorde jag mig i ordning och sen körde jag bort till City Gross för att införskaffa lite förnödenheter till sjuklingen här hemma. 

                           

När kylen var uppfylld med a-fil, pro viva,  ost och lite annat smått och gott bar det av till jobb. Hade bara ett kort 11-15 pass idag så hade lovat mamma att komma förbi med bilderna från födelsedagsmiddagen efteråt.
Var lugnt som bara den på jobb så när klockan blev 15 gav jag mig iväg hem till mamma.

Kom hem till ett mörkt och sunkigt sovrum. Herr sjukling hade legat där inne hela dagen så där var smått instängt :s Passade på att öppna fönstret på vid gavel och dra upp mörkläggningsgardinen när han låg i badet. Så förhoppningsvis är där vädrat tills det är dags att gå och lägga sig :)

Nu ska jag stänga ner och ge mig i kast med att utrota disken i köket :s Blev aldrig gjort häromdagen så får ta tag i det nu i stället.

                                               
        
Håll tummarna för att det är fint väder resten av veckan också! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0