13 maj

Sovmorgon idag också, ända till strax efter 10, så skönt! :P

Sen blev det fart på oss för vi hade snackat igår om att vi behövde nya burkar så Tias bestämde att vi skulle ta en tur till IKEA och Media Markt :) Media Markt var mest för att jag aldrig hade varit där. Kunde konstatera att sen i framtiden när vi blir miljonärer och jag ska renovera mitt kök och badrum- då har de väldigt fina grejer där, till kalasbra priser :)

                   

Inne på IKEA handlades det nya burkar enligt planerat, och även lite annat smått och gott så som diskborstar, ljus, en ny badrumsmatta (12:- är precis lagom) och även en ny vägghylla att ha inder tvn. Min tv ska nämligen få flytta för att göra plats till Tias i stället :) Den är lite större och lite finare/bättre än min, och framförallt så går den att hänga upp på väggen :) Klockan hann bli ganska mycket så vi passade på att äta middag på IKEA, det är ju billigt och bra- och gott! mums!

När allt var betalt och klart begav vi oss ut i bilen och bort till busshållplatsen för att hämta upp Emely. Hade ju lovat att leka med henne en stund på eftermiddagen :)

Väl hemma igen var det bakning som stod på min lista, och ihopbyggande som stod på Tias. Det blev tigerkaka och kladdkaka för min del :) Och massa struntprat så klart :P Tog även en kort liten promenad medan vi väntade på att tigerkakan skulle bli klar. Emely behövde förpesta luften med en cigarett eller två *usch* :)

Tias körde och köpte specialglass och sen smaskade vi i oss lite av kladdkakan. Den blev tyvärr inte särskilt kladdig (dåligt recept) men den var helt okej ändå :)

                                                   

Sen var klockan helt plötsligt ganska mycket så det var dags för Emely att bege sig hemåt. Promenerade med henne bort till bussen vid Entré och sa hej då, sen begav jag mig vidare bort till Jonny och Anna där Tias väntade med bilen. Behövde speciella skruvar för att fästa upp tvn och Jonny hade sådana hemma, som tur var :)

Så nu har vi modifierat om här hemma och Tias har borrat och skruvat och haft sig för att få allting på plats. Körde iväg och hämtade tvn också när vi ändå var i farten så nu hänger den på väggen och ser tjusig ut :) Fast vi glömde fjärrkontrollen :( Får fixa det imorgon.

Nu ska vi titta lite på tv och sen blir det sängen som kallar, i alla fall för min del för jag ska upp och jobba imorgon. Och så ska vo bowla med herr och fru Wikermark/Cederslätt sen på kvällen :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0