Äkta måndag!

Det var helt klart vad det var igår! I alla fall för oss... Tias skulle köra mig in till KK och sen skulle han på massage hos Kerstin. Kom in till korsningen vid Mobilia och stannade vid rödljusen. När det blev grönt körde vi (såklart) men någonting lät jäkligt märkligt :s Typ som när man kör på en riktigt dålig asfaltsväg. Enda kruxet var att det gjorde vi inte... Svängde in till kanten och jag hoppade ur och kollade på min sida. Punktering! Och inte så lite heller. Bilen stod på fälgen och där var inte en gnutta luft i däcket :/ suck! Nästa dilemma: har vi reservdäck i bilen?? Hmm...sånt där som man (jag) borde veta men som man (jag) liksom inte tänker på förrän man behöver det :s Ut med allt som låg i bagageluckan och jo men visst, där låg ett skinande nytt reservdäck :) Och upphissningsmojäng och bultpinne. Tjohoo! :D Tias började genast skruva och mecka för att byta däck- vilket inte var helt lätt med tanke på att bilen stod kloss intill trottoarkanten :s Men det gick :) Nästa dilemma; när man inte använt eller kollat sitt reservdäck på gaaaaanska länge så har luften i det en tendens till att gå upp i rök. Vilket så klart var fallet här. Men vi var ju mitt i Malmö så en bensinstation där vi kunde pumpa däcket borde ju inte vara så svårt att hitta. Kan man tycka... Första macken jag hade i åtanke fanns inte längre kvar (där ser ni hur ofta jag tankar i Malmö). Nästa ställe var jag bergis på för det är en verkstad. Där av alla ställen finns det ju resurser till att få luft i däcket. När vi kom dit satt ägaren och typ pillade navelludd och drack kaffe. Frågade snällt om vi möjligtvis skulle kunna få pumpa vårt reservdäck lite för vi hade fått punktering. Vet ni vad han svarade?! "nä jag sysslar inte med sådant, ni får köra bort till Statoilmacken vid Midhem" Nä men tack, vad snällt. IDIOT!!! Hur jäkla dum får man bli?! Han satt och gjorde ingenting, han kunde till och med tagit betalt för det om han velat. Så det var bara för oss att rulla vidare mot Statoilmacken. Känns jäkligt bra att behöva köra genom hela malmö utan luft i däcket :/ Till slut fick vi i alla fall pumpat det jäkla reservhjulet och Tias släppte av mig på KK (de ringde föresten och efterlyste mig på vägen för jag brukar alltid vara där i god tid så de hade blivit oroliga när klockan var närmre halv elva och jag fortfarande inte hade dykt upp. Gulligt). Sen fick Tias köra vidare till Limhamn för att köpa nytt däck hos Däckcenter, vilket efter en koll blev fyra nya däck eftersom de andra också behövde bytas ut. Dessutom var fälgen på det punkterade däcket helt kass och behövde bytas. Och de andra fälgarna sjöng också på sista refrängen.... Och så får vi inte glömma reservdäcket som var kaputt eftersom vi fått köra utan luft så länge :/ Suck suck suck... Så måndagen slutade med fyra nya däck, fyra nya fälgar och ett nytt reservdäck. Och ett fett hål i plånboken :/ God morgon yxskaft!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1332600/images/2012/pic_4ffbdeb79606ee4f51000018.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1332600/images/2012/pic_4ffbdeb79606ee4f51000018.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1332600/images/2012/pic_4ffbdfb4e087c30d9200000d.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1332600/images/2012/pic_4ffbe02cddf2b3782e00001c.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1332600/images/2012/pic_4ffbe033ddf2b3782800002a.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0