Besviken

Vaknade vid tjugo i fem i morse, lämnade urinprov och kollade blodtrycket. Samma rutin som vanligt. Vid sex-tiden var det dags att ta nya blodprover, något jag hoppas de kan ta liiiite mer sällan snart eftersom det i pricinp inte går att sticka mig längre. Alla mina ådror har gått och gömt sig på något bra ställe där de typ är omöjliga att hitta. Detta gör så klart själv blodprovstagningen ytters otrevlig :/ Det gör ont och de får inte tillräckligt med blod i rören. Suck... Så på önskelistan står det för närvarande färre blodprov högst upp. Det och att få komma hem lite. 
 
Vid tjugo i sju skickade jag sms till Tias för att höra om han och Revi hade stigit upp än. Det hade de inte...
Tufft jobb för väckarklockan att få upp två morgontrötta sjusovare i tid ;) 
 
Skickade lite sms med en vän som jobbar morgonskift och därför är vaken vid samma tider som jag är för tillfälligt. Sen slumrade jag om en stund till och vaknade inte förrän klockan var kvart över åtta och det var dags att stiga upp och äta frukost. Lyckades komma dit mitt i kundvagnsrallyt (när alla nyblivna mammor kommer körande med sina små knyten i de kundvagnsliknande sängarna de sover i) så ett tag var det lite kaootiskt att ta sig fram där inne (det är en vääääldigt liten matsal när alla bebisarna också ska få plats) men till slut lyckades alla hitta en plats :) 
 
Efter frukosten gjorde jag ett nytt försök med projekt duscha och tvätta håret. Betydligt mer lyckat denna gången kan jag säga :) Droppnålen (som egentligen inte ens är en nål utan "bara" en plastslang) hade suttit så pass länge nu att jag börjat bli tillräckligt van för att kunna ignorera obehaget den ger en varje gång man böjer på armen :/ Detta gjorde det betydligt lättare att schamponera håret, och även att lyckas skölja ur det sen utan att fylla ena örat med tolv liter vatten :s
Mn som sagt, ett mer lyckat projekt denna gången än förra :) Och en dusch gör verkligen underverk när man legat i en sunkig säng hur länge som helst. Man känner sig genast mycket piggare och frächare, även om det bara är för en stund eller två :) 
 
I vanlig ordning var det sen dags att kopplas upp till ctg:n för att kolla hur bebisen mådde. Det var en sömnig liten knatte där inne som sussade gott och inte gjorde mycket väsen av sig :) Kurvan var lika fin som den brukar och det är alltid skönt att se :) 
När bebiskontrollen var avklarad kom läkarstudenten från igår och hämtade mig och så rullade vi bort till ögonavdelningen på andra sidan sjukhusområdet (fick fortfarande inte gå för egen maskin hela vägen dit så det blev rullstol idag också). 
Först fick jag göra en vanlig synundersökning, läsa massa bokstäver på en upplyst tavla, och efter det hällde en sköterska någon sorst vätska i båda ögonen som skulle göra att pupillerna utvidgades. Sved lite lätt men det gick över fort igen. Sen fick vi sitta och vänta i tjugo minuter, tills vätskan hade fått full effekt och jag såg suddigt som bara den. Då var det dags att ta lite olika fotografier på hornhinnan, men en specilkamera som kan se alla nerver i ögat. Tog inte särskilt lång tid men suddigheten satt i ett par timmar efteråt och mina pupiller är fortfarande inte tillbaka i normal storlek så är lite ljusskygg (det är jag och vampyrerna). 
 
 
Kom tillbaka till avdelningen lagom tills det serverade lunch. Min mat var riktigt god idg också :) Fast jag har absolut ingen aning om vad det var jag åt :s Kanske lika bra det ;) 
Efter lunchen var det planerat att jag skulle upp och göra ultraljud och flödesmätning. Ultraljudet hade jag sett fram emot, alltid kul att se hur den lille utvecklas där inne :) 
Dock blev det ingenting av med det eftersom det var tvunget att gå m i n s t 14 dagar mellan mätningarna, och den som hade bokat in mina tider hade tabbat sig så idag hade det så klart bara gått 13 sagar sen den förra mätningen :/ Irriterande! 
Så istället blev det bara flödesmätninge, vilket visade samma resultat som förra gången. Och så fick jag en ny tid för ultraljud imorgon kväll. Vilket i sin tur gör att jag kan räkna med att få vara kvar här ett tag till. 
Går visserligen ingen nöd på en här, personalen är hur trevlig som helst och man får mat regelbundet, men jag saknar hemma nu :( Saknar min säng, våra hårbollar och så klart Tias :( Och så får jag inte chansen att fixa och trixa med något till bebisen. Allt det sköter Tias och Gittan nu, ordnar med säng och madrass, täcke och kudde och allt annat som hör till. Uppskattar ju verkligen att de gör det, det är absolut inte det, emn hade gärna velat hjälpa till och se hur det blir. "Boa" lite där hemma ;) 
 
Min smurf Lisa kom och hälsade på efter jobb idag igen. Alltid trevligt med lite sällskap :) Hon fick vara sällskapsdam under flödesmätningen och sen satt vi på mitt rum och snackade lite skit :) 
 
Nu i eftermiddag har det inte hänt så mycket här. Fick plockat bort droppnålen i armen (skönt!!) så passar på att njuta av det nu innan de ska sätta dit en ny :s Den kan tydligen bara sitta där hlgst tre dygn, sen måste man plågas på nytt med en ny :( Men än så länge är jag fortfarande fri från den så det är bara till att passa på att njuta så länge det varar :) 
Gittan var inne om och lämnade lite nya kläder till mig innan också. Tack! 
Tias kunde inte följa med in för han hade jätteont i halsen och var en smittorisk :( 
 
Nu ska jag ta och sätta mig på balkongen och få lite frisk luft, passa på att läsa någon av alla tidningarna som mormor och Lollo hade med sig igår :) 
 
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0