Lotta på Liseberg...

...det är ungefär så spännande min ...måndagkväll kommer vara. 
Jag var seriöst tvungen att kolla almanackan för att veta vilken dag det är. Illa :s
 

Idag har jag som sagt fått vara uppe och röra på mig lite grann. Skönt! Gjort ett litet (godkänt) rymningsförsök över till Pressbyrån för att införskaffa nödproviant (läs korv) efter att jag konstaterat att dagens lunch bestod av stekt sill med klumpig potatismos, ärtor, lingon och jordgubbskäm :s Ja det där sista var så klart efterrätt men det stod faktisk uppradat exakt sådär på menytavlan (minus det där om att potatismosen var klumpig). 
Vissa saker kan jag offra mig att äta under sådana här omständigheter, men jag drar gränsen vid sill! 
 
 
Tack, men nej tack!
 

Jag har även gett mig själv en stor guldstjärna för gott uppförande idag, eftersom jag lät läkarstudenten sticka mig (ganska våldsamt) i handen innan när det skulle tas blodprov till den där studien jag gick med på att vara med på. Hon fumlade lite med grejerna och tappade en sak på golvet. När hon skulle böja sig ner för att ta upp den så stack hon nålen hela vägen in i handen, rakt igenom ådran den satt i.
Kan säga att det var i n t e en behaglig upplevelse! :s Har ett fint blåmärke där nu som minne. Hoppas det går att sticka där imorgon bitti för jag har inte så många andra ställen att välja på för tillfälligt. 
Stackarn som stack mig bad om ursäkt i en kvart efteråt, men inte lätt att hålla koll på allt när man är ny så hon blev förlåten ganska snabbt ;) 
 
 
Efter nålmisshandeln var avklarad fick jag snällt sätta mig i en rullstol och bli rullad bort till andra sidan sjukhusområdet där det skulle göras tester på mina ögon. 
Först skull det göras ultraljud för att mäta blodflödet. Ganska exakt så som de gör på magen :) Smått obehagligt att göra det på ögonen :s Rent automatiskt vill man vara där och torka och pilla när man känner att det rinner ul-gel i ögonvrån och någon trycker på ögonen :s 
Men jag lyckades behärska mig tillräckligt länge för att de skulle kunna mäta allt de behövde :) 
Efter det blev det faktiskt inte fler tester för den andra maskinen gick sönder precis innan vi skulle in. Förhoppningsvis skulle den dock vara lagad till imorgon förmiddag så i så fall ska jag göra de testerna innan lunch istället. 
Sen är det tänkt att man ska göra dessa testerna en gång till efter förlossningen, för att se om det är någon skillnad jämfört med nu. 
 
När vi skulle rulla tillbaka till min avdelning hade det börjat regna ganska rejält så vi fuskade lite och gick nere i kulverterna istället. Ganska häftigt, det är som en hel liten värld där nere :) Och ganska komiskt att se tex narkosläkaren komma cyklande i ilfart för att at sig till den avdelningen där han behövdes just då. Ringde som attsingen på sin ringklocka när han cyklade förbi oss :) hihi. 
 
Vid två-tiden kom mormor och Lollo och hälsade på :) De hade en massa saker med sig, vindruvor, tidningar, pro viva, och även nål och tråd för att laga min krama-mig-kudde :) Den har haft ett hål i sig hur länge som helst nu men jag har glömt att ta med den till Gittan för omplåstring varenda gång vi varit där :( Så nu bad jag mormor istället eftersom hon ändå skulle komma och hälsa på, och nu är den som ny igen! :) Skönt att slippa leta stoppning i hela sängen varenda morgon ;) Tack mormor! :)
 
Vid fem-tiden kom min kära sambo och Gittan och hälsade på :) Glad överraskning för jag trodde faktsikt inte de skulle komma idag eftersom de jobbar båda två. Saknar både Tias och våra två hårbollar när jag är här. Att ha katterna som sällskap om dagarna, även om de egentligen inte gör så mycket, gör väldigt mycket. Det märks nu när man inte har de här :( Och likadant att inte ha Tias att prata med när han kommer hem från jobb. Blir inte samma sak när man tar det på telefon :(
 
Den jag vill somna intill varenda kväll, den jag vill vakna upp tillsammans med varenda morgon. 
Idag, imorgon och alla dagar därefter.
 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0