Sjukhusvistelse

Ja vi vet ju alla hur spännande det är att ligga inlagd :/ 
 
Värdena hade gått upp lite i lördags när vi var här på kontroll. I sex timmar... 
Så efter att ha kommit hem, och varit och handlat lite fil och yoghurt och annat "nödvändigt", så packade vi ihopa mina saker och begav oss in till KK igen. Läkaren ville ha mig inlagd för observation, mest för säkerhets skull. 
Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite :) 
 
Visade sig att en gammal klasskamrat precis fått tvillingar och ligger ett par rum bort tillsammans med mamman och de små knattarna. Världen är liten ibland :) 
 
Fick en droppnål satt i vänsterarmen direkt när jag blivit inskriven. Inte det minsta behagligt!! :s
Mest ifall jag av någon anledning skulle bli sämre och behöva få någon form av medicin injicerad. Det har dock inte behövts :) Bebisens kurva är fin och mina värden har inte försämrats sen jag blev inskriven så det är bra :) 
 
Idag serverades det lunch på rummet. Ett under om man lyckats smita ut härifrån, de vaktar en som en hök ;) Vila, vila, vila.... 
 
 
Har haft besök av både min smurf Lisa, Tias och mamma och pappa idag. Trevligt, då går tiden lite fortare :) 
Vi har även pratat med en från NEO-avdelningen. Mest för att bli informerade om vad som hånder om man får en bebis som föds för tidigt, vilket vi antagligen får. Så slipper man ha panik över det. För panik lär man nog ha så det räcker och blir över pga andra saker ;)  
Jättetrevlig sköterska i alla fall, förklarade väldigt pedagoiskt med bilder och allt :) 
 
Nu ska jag ta och titta lite på The Big Bang Theory ett tag innan kvällronden gås här :) 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0