Hård natt...

Hade ett kort pass på jobb igår, slutade redan klockan 15. Passade på att sätta mig nere på kontoret och göra de tre webkurserna som är ett måste för att få vårt tjusiga staff card :) Gäller ju att passa på när man får betalt för det.
När klockan närmade sig 16 var jag klar och begav mig till bilen (ja jag var en miljöbov och struntade i bussen). Det slog mig att Rebecka slutar jobba klockan 16 så jag skickade ett sms och frågade om hon ville åka med mig i stället för att ta bussen. Svaret blev "jag vill, jag vill, jag vill!! :D" haha. Sagt och gjort, jag hämtade upp henne på Kungsgatan och sen begav vi oss hemåt till vår lilla tångluktande håla :p
Jag hämtade upp Jennifer på skolan strax efter 17 (hon skulle sova hos mig) och sen begav vi oss in till Malmö (igen) för jag skulle få massage på jobb :D
Vi kom till Swedbank vid 17.30, i god tid för en gångs skull, så vi bestämde oss för att äta lite innan det var dags. Jennifer fick hemlagade köttbullar med pasta och jag fick strimlad biff med pommes. Allting var väldigt väldigt gott! Jennifer åt till och med upp hela sin portion (som bestod av 5 stora köttbullar) vilket säger en hel del om hur god maten var :) Tack så jättemycket Richard!
Jag var först in till massagen så vi var klara att bege oss hemåt vid 18.30 igen.
När vi kom hem mös Jennifer lite med katterna och läste en bok för mig som hon hade fått i uppgift från skolan. Efter det var det tid för henne att borsta tänderna och gå och lägga sig. Jag satt uppe ett par timmar till...
När jag väl skulle gå och lägga mig upptäckte jag att sängen var totalt megaupptagen. Hur sjutton lyckas någon så liten ta så stor plats?!? Hon låg upp och ner, med fötterna vid huvudkuddarna, och utsträckt som ett kryss :s Fick spendera ett par minuter med att försöka få henne att ligga i en mänsklig sovposition innan jag själv fick plats att lägga mig på min sida. Men det var tydligen inte slut där...
Natten kantades av fötter i ansiktet, sparkar i revbenen, snarkande så nära att jag trodde att hon lyckats tränga in i min hjärna :s och sist men inte minst den upprepande kuddstölden (varför använda sin egen när man kan sno någon annans). Jag säger bara en sak. det var en lååååång natt... Suck!

När klockan ringde kl 07 hade jag väldigt god lust att kasta ut den genom fönstret! :/ Men det kunde jag förstås inte. Bara till att masa sig ur sängen och ta en snabb dusch och sen väcka det räliga (:p) lilla barnet som fortfarande sov :) När jag väckte henne och frågade henne om hon sovit gott svarade hon (med ett leende på läpparna) "ja, jättegott! jag somnade med en gång när jag gick och la mig". Jo tack, jag vet! :/ Tur att någon av oss gjorde det :) haha.

När jag lämnat Jennifer i skolan promenerade jag bort till Forum för att få min vaccinations spruta. Väldigt många i min omgivning är emot vaccinet och ska inte vaccineras, men jag tycker att det kan vara ganska smart att ta den. Speciellt med tanke på att jag träffar en massa skumma människor från hela välden när jag jobbar. Man vet aldrig vad resenärer kan bära på för virus :s Och det skadar ju inte att ta det så :)
Sprutan kändes nästan ingenting alls (och jag Hatar sprutor!) och det var över på typ 10 sekunder. Sen fick man sitta ner och vänta 15 minuter innan de lät en gå hem igen. En säkerhetsgrej för att se så att man inte får en allergisk reaktion eller någonting. Mådde hur bra som helst så efter en kvart knallade jag hem igen :)
Lagade frukost (dvs. rostade mackor och värmde o'boy) och sen satte jag mig och fixade lite med farmville :) Katterna höll mig självklart sällskap :)
När klockan var runt 09.30 hörde min trevliga vän av sig och sa att han var i närheten :) Gjorde mig i ordning och sen gick jag ner för att möta honom. Har gjort honom sällskap på jobb hela dagen. Kul att träffas och snacka lite :) Var ett tag sen sist. Har skrattat ovanligt mycket idag :)


Nu sitter jag i soffan med Bus och Lillebror. Tittar på Scrubs :)
Imorgon är det städning som gäller. Måste verkligen försöka få ordning på detta bombnedslaget :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0