Sjukskriven

Mina värden har den senaste veckan gått från jättebra till...ja inte särskilt bra alls :(
Så nu ska jag och bebis på täta kontroller hos bm på Mas. Ganska skrämmande när läkarna pratar om havandeskapsförgiftning men man får lugna sig med att de har ordentlig koll på en nu. Och bebis i magen mår hur bra som helst :)

När vi var på Mas igår och skulle lyssna på hjärtljuden tog det typ en kvart innan barnmorskan kunde fästa lyssningsmojängen på mig. Så fort hon lyckades hitta hjärtljuden så snurrade den lilla krabaten runt så de försvann. Redan en liten buse ;) haha.
Med tanke på mina värden så sjukskrev läkaren mig i en månad, vilket med största sannolikhet innebär att jag kommer vara det tills bebis kommer. Tråkigt som bara den! Men jag fick i alla fall åka hem så bara till att gilla läget och följa doktorns order om att vila, vila, vila... Vill väldigt gärna undvika att bli inlagd. Att ligga inlagd är etter värre än att tvingas ligga på soffan hela dagarna. Men men, bara till att hålla tummarna att värdena håller sig där de ligger nu (eller blir bättre) så man kan få njuta av lite sommar :)

Vi har ju äntligen flyttat in i nya lägenheten på riktigt. Så skönt! Vi lever visserligen fortfarande i ett kartonghav eftersom jag inte får packa upp något, men det gör inte så mycket, huvudsaken är att den andra är lämnad.
Badrummet börjar arta sig också, idag har Sabine varit här och fuktspärrat. Har vi tur kanske vi har ett fungerande badrum nästa vecka :D *hoppas, hoppas*

Nu ska jag fortätta med det jag gjorde innan. Dvs ingenting ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0