Kattmässa

Denna helgen är det kattmässa i Lund, på Färs och Frosta Sparbank Arena :)

image description
Jag, Emma och Alexandra bunkade oss i bilen och begav oss dit. Körde fel si sådär fem gången (denna svensken är inte utrustad med inbyggd GPS!), men till slut kom vi fram.
Ullis var (så klart) på plats med sina fina prickar. Fick se Cooper IRL för första gången, och jag säger bara en sak; vilken maffig kille! Snyggare mise får man leta efter. Stort runt huvud, vackra ögon, maffig kropp och fint tecknad. Svårt att slita blicken från honom ;)
image description
Även vackra lilla Dolly var på plats. Såg dock inte så mycket av henne för hon hade gosat in sig ordentligt i sin mysiga bur. Gäller ju att passa på att vila när man har chansen :)
Sen hade hon även två fina små tjejer med sig, varav den ena var en snöbengal. Jättefina de också! :)
image description
Efter att ha gått runt och tittat på alla olika raser som fanns på plats (ja vi lyckades slita oss från Kungsgardens näste efter ett tag :P) så började vi känna oss smått hungriga så vi bestämde oss för att köra till IKEA och äta.
Var (så klart) massor med folk där! Men det går ändå hyfsat fort att få sin mat (om man bortser från att en kille sprang iväg med min mat istället för sin egen) så det gjorde inte så mycket :)
Mätta och belåtna körde vi vidare mot Trelleborg. Gjorde ett stopp på Maxi för att handla mat inför kvällen, och sen ännu ett på Willys så att Alexandra kunde köpa (rälig) julmust :P haha
Tias hade kommit en bra bit i fixandet här hemma, så när jag kom hem hjälptes vi åt med det sista. Är bara tvätta golvet som är kvar nu, men det tar vi imorgon innan vi smiter från lägenheten :)
Nu ska jag fortsätta att titta på filmen på Kanal5 :) Tias är och tittar på grabbfilm hos Tobbe, kommer hem om en stund eller två så vi kan pussla ihop tvättmaskinen igen.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0